vineri, 23 noiembrie 2012

Test drive Ford B-Max

Am avut ocazia sa fac un test drive cu Ford B-Max zilele trecute. Nu vreau sa bat prea mult campii cu introducerea, asa ca voi trece direct la impresiile lasate in urma testului.
Traseul a fost unul combinat oras - afara orasului (Iasi), plecarea fiind de la ATI Motors (vis-a-vis de Metro) spre directia Horpaz (pe centura), apoi prin oras pana la Rondul Vechi (C.U.G) - Valea Adanca - Miroslava  - ATI Motors.
Versiunea de test a fost nivel de echipare Trend (nivel mediu), cu motor EcoBoost 1L, 100CP.
Impresii:
1) Design exterior
- placut impresionat de design. Mai frumos decat modelul Fusion (modelul pe care il inlocuieste), se vad clar elemente preluat de noul curent implementat in cele nai noi generatii de Fiesta si Fusion (elemente visibile mai ales in partea din fata). Nu e extravagant, nu vei intoarce capul dupa el pe strada, insa B-Max-ului pare ca nici nu ii pasa de acest aspect...la urma urmei nu pentru asta a fost conceput. Insa lasa impresia unei masini practice si frumoase, in acelasi timp. Un alt aspect care mi-a placut au fost portierele din spate glisante...desigur, astea vin la pachet cu lipsa stalpului central. Pe mine, sincer, lipsa stalpului central nu m-a afectat deloc...din contra: cand am deschis ambele portiere (fata si spate), am ramas uimit de senzaia de libertate pe care o ai atunci cand te urci in spate...nu mai simti nevoia sa te feresti sau sa te inghesui atunci cand intri, si asta datorita lipsei stalpului central.

2) Interior
- aici lucrurile sunt chiar mai clare decat la exterior: exact ca si la Fusion, interiorul e cel de la Fiesta, de la bord pana la scaunele din spate...bine...poate scaunele din spate fac exceptie. Dar parca ai sta intr-o Fiesta, o idee mai lunga si o idee mai inalta...doar e mostenitorul Fusion-ului. Ce e demn de mentionat aici este ca, spre deosebire de Fusion, se vede o usoara imbunatatire a calitatii materialelor...nu mai sunt aceleasi plastice ieftine ca inainte. Desi , la prima vedere, s-ar putea sa dea impresia de complicat, consola centrala e chiar usor de folosit...butoanele sunt asezate destul de intuitiv astfel incat sa fie usor de tinut minte ce si unde e asezat.

3) Tinuta de drum
- la fel, placut impresionat. Te simti destul de confortabil conducandu-l, atat la drum lung, cat si in oras. O imbunatatire fata de Fusion vine la capitolul stabilitate...desi este la fel de inalt ca Fusion-ul, are o stabilitate mai buna in viraje si la drum lung...un motiv este si faptul ca este o idee mai greu din cauza elementelor de siguranta prezente menite sa compenseze lipsa stalpului central.

4) Motorul
- asta este un capitol care ne intereseaza pe toti. Cum am spus mai sus, motorul de test a fost EcoBoost 1L, 100CP. De la inceput am fost sceptic in privinta motoarelor EcoBoost, avand impresia ca sunt niste motoare mici, puternice, dar care consuma mult, tocmai din cauza surplusului de putere.
Parerea mi-a fost schimbata de urmatoarele aspecte:
- consum: surprinzator de mic pentru un motor de 100 de cai. Cat am condus prin oras, consumul nu a trecut de 6,8 l/100 km. Si asta in conditiile in care este un motor supraalimentat.
- cuplu: aici lucrurile devin si mai interesante. Varianta condusa de mine are un cuplu de 170 Nm disponibil in  intervalul 1900 rpm - 4500 rpm...si asta se simte. Cum atingi 2000 rpm, masina devine mai sprintena si mai agera. In acelasi timp este o idee mai silentios decat motorul Duratec de 1.4 80CP (detinut de subsemnatul). Per ansamblu este un motor eficient, ce aduce mai degraba a diesel decat benzina, si asta nu poate fi decat un lucru bun.

Cam atat ar fi de spus momentan despre acest model.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu